Fotvård

Helen har pratat fötter.

Reumatierkföreningen Öland har haft ett öppet möte på Folkets Hus i Borgholm.

Helens fotvård var på plats för att ge oss tips och råd om hur man tar hand om sina fötter.Vi fick en hel del råd om hur man sköter sina torra och sprickiga hälar, sina svullna fötter och ben, att manska använda stödstrumpor - inte bara vid flygresor - utan alltid. Fötterna behöver smörjas helst varje dag. Man måste vara noga med att torka mellan sina tår efter bad och dusch.

När Helen och hennes nyanställda dotter Jenny var klara med sin info fanns tillfälle att se på lite proddukter och beställa tid för behandling. Alla bjöds på kaffe med dopp. Som brukligt hade vi lotteri och fina vinster utdelades.

Helen och Jenny avtackades med var sin blombukett . Anna lämnade info om att ortopeden i Oskarshamn fått en fin utmärkelse.

50 000 starka skäl att bli medlem

Bli medlem!